Opdrachtgever: FamilySupporters
Jaar: Vanaf 2018

Merkstrategie, Visuele identiteit, Communicatie ontwerp, Animatie, Social media campagne, Bewegwijzering, Motion graphics

Zorg voor je leven

Kinderen, volwassenen en ouderen kunnen bij FamilySupporters terecht voor praktische en psychische hulp. De organisatie biedt flexibele zorg die de cliënt zelf uitkiest en snel geregeld wordt, want FamilySupporters kent geen wachtlijsten. Korte lijnen dus, en minder bureaucratie. FamilySupporters vroeg ons om een restyle waarbij we rekening moesten houden met bestaande elementen.

Het logo moet de cliënten welkom doen voelen, vandaar dat de y voorzien is zijn van een glimlach. Het puntje op de i wordt door de rest van de letter ondersteund, zoals de cliënten door FamilySupporters worden gesteund. De lijnen symboliseren levenslijnen. Deze gaan op en neer en verbeelden zo de mooie en lastige periodes in het leven. Rood was al een kenmerkende kleur voor FamilySupporters en daar wilden ze graag aan vasthouden. We hebben het palet aangevuld met blauw, groen en geel zodat we alle kanten op konden.

Logo

(

)

Levenslijnen

(

)

Kleurenpalet

(

)

Social media logo

(

)

‘Zeppa heeft ons concept goed begrepen en visueel vertaald in een identiteit die niet alleen ons als opdrachtgever, maar ook onze collega’s aansprak en dat is van groot belang!’

 

Ana Wessel, communicatie & PR FamilySupporters

De levenslijn komt voor op alle belangrijke uitingen, zodat het printwerk herkenbaar is. Zeppa ontwikkelde voor FamilySupporters een compleet pakket aan communicatie-uitingen: visitekaartjes, drukwerk, belettering en templates.

Visitekaartjes

(

)

Omslagen

(

)

Flyers

(

)

Bewegwijzering

(

)

Zeppa maakte een groot aantal templates waar de organisatie en kleinere partnerorganisaties zelf mee kunnen werken. Zo kan FamilySupporters de kosten in de hand houden en betaalbare zorg leveren.

‘Het leven kent nu eenmaal ups en downs, het was mooi om dit gegeven in een identiteit te verwerken.’

 

Annelies Vlasblom, eigenaar Zeppa

Visuele experimenten voor een toekomstige animatie (0:15)