Amsterdam UMC
Jaar: Vanaf 2017
Zorg met een vriendelijke gezicht
Tijdens hun laatste levensjaren komen oudere patiënten vaak in aanraking met verschillende zorgverleners en zorginstellingen. PalliSupport bundelt deze trajecten, zorgt ervoor dat het contact en de palliatieve zorg worden gestroomlijnd en het aantal onnodige opnames wordt teruggedrongen. Niet meer van het kastje naar de muur, maar één kundig en vriendelijk aanspreekpunt. Zeppa werd gevraagd voor de merknaamontwikkeling, merkstrategie, visuele identiteit, animaties en infographics.

Een toegankelijke uitstraling
We wilden PalliSupport van een vriendelijke uitstraling voorzien, en hebben het logo in letterlijke zin een gezicht gegeven, zodat het project toegankelijk oogt. De open cirkel staat voor de zorg binnen de instelling, de halve cirkel voor support, en de balk symboliseert de laatste levensfase van de patiënt. Het kleurgebruik is zacht, vrolijk, maar straalt professionaliteit uit.


‘We wilden de associatie met ziekenhuizen zoveel mogelijk vermijden, vandaar de zachte kleuren en de toegankelijke illustraties.’
Annelies Vlasblom, eigenaar Zeppa


Animatie voor de zorgmedewerkers
De animatie informeert het personeel over de probleemoplossende kracht van PalliSupport. Het filmpje legt uit wat het project beoogt te bereiken, zodat alle betrokken artsen en zorgverleners op één lijn zitten en in staat zijn mantelzorgers en patiënten te informeren. Ook hier komen de vriendelijke gezichten terug, speelt het aangename kleurgebruik een hoofdrol en werken we met een heldere beeldtaal.
‘We krijgen regelmatig complimenten over de identiteit van PalliSupport. Dankzij Zeppa hebben we een toolkit in handen die haar waarde inmiddels meerdere malen heeft bewezen.’
Carin van Gaalen, Communicatieadviseur Onderzoekslijn Acute Ouderenzorg
