Opdrachtgever: Ronduit Utrecht
Jaar: Vanaf 2017

Visuele identiteit, Webdesign, Communicatie ontwerp, Redactioneel ontwerp, Illustratie, Animatie

Duurzaam en divers wonen

Ronduit Utrecht is een duurzaam en gevarieerd woonblok dat bestaat uit 40 van elkaar afwijkende woningen, gelegen aan het Amsterdam-Rijnkanaal. Een modern en stads ontwerp dat draait om verbinding. Verbinding tussen de verschillende bewoners die elkaar in de gemeenschappelijke binnentuin ontmoeten, de verbinding met de natuur en duurzaamheid en natuurlijk de verbinding met de stad. LINQ vroeg ons de visuele identiteit voor dit vastgoedproject te ontwerpen.

Het logo verbeeldt de veelzijdigheid van de 40 woningen. De buitengrenzen van de kavel vormde het uitgangspunt en blijft onveranderd, terwijl de invulling van de plattegrond telkens een ander gezicht krijgt. Het rood staat voor de stad Utrecht, groen voor de natuur, blauw is het water van het Amsterdam-Rijnkanaal en geel symboliseert het woongeluk van de toekomstige bewoners.

Onderzoek

(

)

Logo

(

)

Kleurenpalet

(

)

Logo's

(

)

De brochure van Ronduit Utrecht bestaat uit losse katernen. Op de rug zijn de verbindingen duidelijk zichtbaar: een verwijzing naar de verbindingen die de basis voor dit project vormen. De kleuren werden losgelaten op de verschillende tabbladen.

Verkoopbrochure

(

)

Verkoopbrochure

(

)

Verkoopbrochure

(

)

Verkoopbrochure

(

)

Verkoopbrochure

(

)

‘Zeppa maakt woorden overbodig.’

 

Annemiek van Ernst, LINQ

Zeppa ontwierp ook de site en we beten ons vast in de illustraties die op de plattegronden te zien zijn. Een allesomvattend ontwerp dus, even veelzijdig als deze 40 unieke woningen.

Website

(

)

Interieur inventaris

(

)

Draagtas

(

)