Opdrachtgever: Schone Kleren Campagne
Jaar: Vanaf 2015

Visuele identiteit, Campagne ontwerp, Communicatie ontwerp, Redactioneel ontwerp, Animatie, Social media campagne, Infographics, Motion graphics

Alleen maar schone kleren

Zeppa werkt al geruime tijd samen met de Schone Kleren Campagne (SKC), de organisatie die strijdt voor een wereld waarin alleen kleding te koop is die onder goede arbeidsomstandigheden is geproduceerd. Hun campagnes en activiteiten zijn gebaseerd op de ervaringen van miljoenen arbeiders en kaarten niet alleen misstanden aan, maar bieden ook constructieve oplossingen. De visuele identiteit van SKC kon wel een update gebruiken. Zeppa ging graag aan de slag.

‘Met alleen typografie, kleur en sterke feiten konden we al heel veel doen.’

Christina Pfeifer, ontwerper Zeppa

Helvetica is het lettertype waarmee Schone Kleren Campagne al jarenlang communiceert, daar hebben we niets aan veranderd. We selecteerden de modekleuren van het moment om de boodschap van het campagnemateriaal in te verpakken.

Campagne concept

(

)

Kleurenpalet

(

)

Visueel concept

(

)

Visueel concept

(

)

‘Zeppa luistert, denkt mee, adviseert en komt iedere keer tot een mooi eindresultaat.’

Go de Roij van Zuijdewijn, Communicatie & woordvoering Schone Kleren Campagne

Deze campagne draait om de kracht van de feiten en de boodschap. Typografie staat centraal, de meelijwekkende foto’s van arbeiders hebben we achterwege gelaten. De schokkende cijfers van de kledingindustrie zeggen genoeg, die wilden we dus zo helder mogelijk communiceren.

De cijfers spreken voor zich

(

)

Flyers

(

)

Brochures

(

)

Posters

(

)

Campagnetas

(

)

Zeppa ontwikkelde een enorm breed scala aan visueel materiaal voor Schone Kleren Campagne, zoals het kledingruilpakket dat mensen stimuleert kleding te ruilen in plaats van weg te gooien. In het brievenbuspakket vindt de ontvanger alles wat hij/zij nodig heeft voor het organiseren van een kledingruilfeest.

Kledingruilpakket

(

)

Hangertjes, onderdeel van het kledingruilpakket

(

)

Posters, onderdeel van het kledingruilpakket

(

)

Onderstaande beelden zijn gemaakt voor Uitgekleed – Aangekleed, een onderzoek naar de arbeidsomstandigheden in 10 Indiase kledingfabrieken. Onze infographics vertellen het verhaal.

Motion graphic 'Uitgekleed - Aangekleed'

(

)

campagne identiteit 'Uitgekleed - Aangekleed'

(

)

Social media campagne Bangladesh Akkoord

(

)