Stem op een Vrouw

Een campagne voor een Tweede Kamer die voor 50% uit vrouwen bestaat

Zeppa hielp Stem op een Vrouw met het verbeteren van haar campagnestrategie en visuele identiteit voor de Tweede Kamer verkiezingen van 2021. We bedachten de slogan: ‘Wij gaan voor 50%’. Het mooie van deze slogan was dat de ambitie en doelstelling van de campagne in één keer duidelijk werd.

Diensten: Online strategie, Branding, Campagne, Visuele identiteit, UX design, UI design, Animatie
Lees meer Lees minder

In 2021 was het voor het eerst in de geschiedenis mogelijk om een Tweede Kamer te kiezen die voor de helft uit vrouwen bestond. Zeppa bedacht de slogan: “Wij gaan voor 50%”. Het mooie van deze slogan was dat de ambitie en doelstelling van de campagne in één keer duidelijk werd. Ook liet de slogan zien dat het doel niet ‘meer vrouwen’ in de politiek was, maar een gelijke verhouding: 50% dus.

De communicatie van de verschillende activiteiten op de website van Stem op een Vrouw liepen door elkaar, waardoor de kracht van de campagne ondersneeuwde. Zeppa stelde voor om meer onderscheid aan te brengen tussen de stichting, de organisatie en de campagne van Stem op een Vrouw. Hierdoor haakten de verschillende initiatieven beter in elkaar en werd de structuur van de website overzichtelijk.

Stem op een Vrouw won de Dutch Creativity Award - Bronze Lamp in de categorie Cultuur voor hun campagne rondom de Tweede Kamerverkiezingen 2021.

Client

Stem op een Vrouw

Diensten Online strategie, Branding, Campagne, Visuele identiteit, UX design, UI design, Animatie

Gerelateerd

Benieuwd hoe we jouw campagnestrategie nog duidelijker kunnen krijgen?

Neem contact op!

Contact